Open Futures for Microcredentials

Hi everyone! My name is Lena and I’m excited to be adding my voice to the discussion alongside my OEG Board colleagues.

Back in October 2021 (feels simultaneously like ages ago and yesterday) @DebJArnold and @tannismorgan and I presented a OEG Conference session called Open Futures for Micro-credentialling

We led a visioning session inspired by Lou Mycroft which mapped open values to activity statements. There was a collection of rich ideas that came out of that session and there were two statements which especially stuck with me:

What might recognition look like as a practice of respect?
What might assessment look like as a practice of equity?

I have been searching for a response to these two questions through my microcredentialling work, for the past two years. I think we are part of the way there in designing microcredential assessments which seek to honour the prior knowledge, skills and experiences of the people engaging with them and formally recognize those capabilities in a university credential which eliminates all admission requirements and prerequisites that shut so many people out of our higher education institutions. This has meant decoupling assessment from instruction and providing alternative pathways to credential.

As part of this work I am currently noodling on a submission for this special issue journal: Micro-credentials–the Next Generation in Open, Flexible and Distance Education: Affordances for Assessment, Accreditation and Learner Agency.

In what ways do you see connections between open values and microcredential efforts at your institutions? I would love to hear from you!

4 Likes

svp en Français
merci

Bonjour @ARZUR. Ceci vient de Google Translate. J’espère que c’est bien


Salut tout le monde! Je m’appelle Lena et je suis ravie d’ajouter ma voix à la discussion aux côtés de mes collègues du conseil d’administration d’OEG.

En octobre 2021, @DebJArnold et @tannismorgan et moi avons présenté une session de la conférence OEG intitulée Open Futures for Micro-credentialling.

Nous avons mené une séance de visualisation inspirée par Lou Mycroft qui a mappé les valeurs ouvertes aux énoncés d’activité. Une série d’idées riches sont ressorties de cette session et il y a eu deux déclarations qui m’ont particulièrement marqué :

À quoi pourrait ressembler la reconnaissance en tant que pratique de respect ?
À quoi pourrait ressembler l’évaluation en tant que pratique d’équité ?

Je cherche une réponse à ces deux questions à travers mon travail de microcertification depuis deux ans. Je pense que nous avons fait un bout de chemin dans la conception d’évaluations de microcertificats qui cherchent à honorer les connaissances, compétences et expériences antérieures des personnes qui les fréquentent et à reconnaître formellement ces capacités dans un diplôme universitaire, éliminant ainsi toutes les conditions d’admission et préalables qui enferment tant de personnes. personnes sortant de nos établissements d’enseignement supérieur. Cela signifie dissocier l’évaluation de l’enseignement et offrir des voies alternatives vers l’obtention d’un diplôme.

Dans le cadre de ce travail, je travaille actuellement sur une soumission pour ce numéro spécial de la revue : Micro-credentials – the Next Generation in Open, Flexible and Distance Education: Affordances for Assessment, Accreditation and Learner Agency 1.

De quelles manières voyez-vous les liens entre les valeurs ouvertes et les efforts de microcertification dans vos établissements ? J’aimerais avoir de vos nouvelles !